Turisme Garrotxa: un model de promoció turística

Resum de la visita de formació a La Garrotxa (20/09/2016)
Montsec Turístic
L’expedició del Montsec

L’Associació Montsec Turístic ha organitzat una sortida formativa a La Garrotxa per a empresaris i institucions  del Montsec el 20 de setembre passat. Una dotzena de persones, representants de diferents tipus d’empreses i administracions, es desplaçaren a Olot per conèixer la realitat turística de La Garrotxa.

El programa que Turisme Garrotxa va preparar va ser intens però molt enriquidor. El model institucional i administratiu que s’ha creat a La Garrotxa per a la promoció turística i empresarial de la comarca, és avui dia un exemple únic de com la unió d’esforços de les diferents entitats públiques i privades implicades han tingut la voluntat de crear una única entitat que treballi per a tots ells amb èxit.

CCGarrotxa
Presentació de la Jornada al Consell Comarcal de La Garrotxa

Turisme Garrotxa és una entitat professionalitzada, on hi treballen tècnics no vinculats als canvis polítics, mantinguts gràcies als esforços de tots els implicats en aconseguir recursos econòmics via projectes europeus (Fons Feder, Leaders, etc.) o via Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya: Consell Comarcal, ajuntaments de la comarca, Parc Natural i Consorci de l’Alta Garrotxa, associació d’empresaris d’hostatgeria, associacions de turisme rural, associacions de cases de colònies, placers, etc. Tots ells han facilitat la creació d’aquesta entitat en forma d’associació privada i integrada per ens públics i privats, que no obstant ha tardat pràcticament 20 anys en reexir però que actualment té un treball coordinat, lògic i enriquidor per als seus socis amb resultats a mig i llarg termini.

Els treballs que resulten d’aquesta fórmula són evidents: es fa càrrec de la promoció turística i empresarial de La Garrotxa amb, per exemple, publicació de mapes turístics i fulletons d’abast comarcal, alliberant els ajuntaments d’aquestes tasques; participa en projectes de cooperació supracomarcals (Itinerannia: xarxa de senders del Ripollès, Garrotxa i Alt Empordà), acredita establiments en la carta europea de turisme sostenible 2020 i té una web que és una central de reserves; assessora els empresaris, ordena l’oferta cultural (Garrotxa Cultour), etc.

Us animem a què conegueu aquesta opció de promoció turística i comarcal tant excepcional. Visiteu-la: http://ca.turismegarrotxa.com/professionals/com-treballem/

Promoció comercial a Olot

D’altra banda, els esforços realitzats per l’ajuntament d’Olot per revitalitzar el comerç de la ciutat han passat per diferentes accions. Una d’elles és la de reformar i modernitzar el mercat cobert d’Olot, on es van fer gestions per a què Mercadona s’hi instal·lés i contribuís a la reforma de la plaça. Ara el mercat és un focus atractiu amb un supermercat en la seva versió més habitual i unes parades de mercat amb productes de gran qualitat que es complementen.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *