Calendar

oct.
6
dj.
Jornada de formació empresarial “Transformació digital”
oct. 6 @ 3:30 PM – 6:00 PM

El proper dijous 6 d’octubre se celebrarà a Lleida, a les oficines del SEMIC al Parc Tecnològic, Edifici H1, 2a planta, la Jornada empresarial “TRANSFORMACIÓ DIGITAL” de les empreses dirigida a gerents, directors general, responsables comercials i/o marketing i responsables d’IT. La jornada es desenvoluparà durant la tarda, des de les 15:30 fins a les 18:00h. Cal inscripció prèvia a:

http://www.semic.es/ca/content/cicle-xerrades-sobre-digitalitzacio-les-empreses-semic-octubre-2016

oct.
19
dc.
Viatge de familiarització a La Palma
oct. 19 – oct. 22 tot el dia

Aquesta tardor des de l’Associació Montsec Turístic organitzem un viatge de familiarització a la illa de la Palma per tal d’intercanviar experiències en el model de promoció i comercialització turística.

Les dates previstes per aquest viatge són del 19 al 22 d’octubre 2016

Aquesta és una oportunitat única per conèixer de primera mà la manera com els empresaris de La Palma han sintonitzat els seus establiments amb el turisme astronòmic, també per conèixer un telescopi únic en el món.

Tot seguit el programa provisional:

 

 PROGRAMA PROVISIONAL
INTERCAMBIO SOBRE ASTROTURISMO POR UNA DELEGACIÓN MIXTA PÚBLICO-PRIVADA DE
LA COMARCA DEL MONTSEC (CATALUÑA) A LA ISLA DE LA PALMA
19 – 22 OCTUBRE DE 2016
OBJETIVOS
1.- Conocer experiencias de buenas prácticas de astroturismo desarrolladas en La Palma.
2.- Intercambiar conocimientos con los responsables de instituciones insulares y locales acerca
del desarrollo de propuestas de promoción y comercialización del astroturismo.
3.- Indagar en necesidades comunes para el desarrollo de proyectos conjuntos en los ámbitos
de las entidades públicas y privadas relacionadas con astroturismo.
4.- Analizar necesidades formación, apoyo a la difusión y comercialización de los distintos
productos y servicios turísticos de estos “Destinos Turísticos Starlight”.

PROGRAMA
Miércoles, 19 de octubre de 2016
Mañana: Viaje Montsec-La Palma …Llegada a las 12:30h
13:00 Transfer en autobús hasta el alojamiento Hotel Taburiente Playa.
Almuerzo en el hotel.
Tarde:
15:30 Salida del alojamiento. Visita a la zona de Fuencaliente.
16:00 Bodegas Teneguía (pendiente de confirmación).
17:00 Mirador Astronómico de Fuencaliente.
19:30 Jardín de la Sal (Salinas y restaurant) Cena G-Astronómica.
Jueves, 20 de octubre de 2016
09:00 Salida del alojamiento.
09:30 Visita Santa Cruz de La Palma desde la Plaza de la Alameda, Museo Insular (Reloj Solar,
Joyería Mabel y tienda Artesanía La Molina).
12:30 Reunión conjunta de trabajo
14:00 Almuerzo conjunto invitado por el Cabildo Insular.
16:00 Visita alojamientos tematizados
20:00 Tour Astronómico (Cena en hotel ¿?)
Viernes, 21 de octubre de 2016
08:00 Salida del hotel para visitar el Observatorio Astrofísico del Roque de Los Muchachos
09:30 Visita al Gran Telescopio Canarias
11:00 Salida hacia el noroeste para visitar el establecimiento tematizado “Quesería Luna de
Awara”.
12:40 Salida hacia Puntagorda con parada en Miradores Astronómicos.
14:30 Almuerzo en Restaurante Tematizado “La Muralla” en Tijarafe.
16:30 Salida hacia Puerto de Naos y visita MA del Paseo Marítimo.
18:30 Saluda hacia el hotel y cena.
Sábado, 22 de octubre de 2016
14:15 Salida Transfer hacia el aeropuerto
16:25 Vuelo directo a Barcelona.

oct.
26
dc.
Visita de representants de Turisme Garrotxa al Montsec @ Montsec
oct. 26 tot el dia
oct.
27
dj.
Workshop AAVV-Empresaris Associació Montsec Turístic
oct. 27 @ 11:00 AM – 3:30 PM
des.
12
dl.
Seminari III “Un turisme a qui sorprendre” @ Epicentre
des. 12 @ 10:00 AM – 1:30 PM

El proper dilluns, dia 12 de desembre, tindrà lloc el tercer i últim seminari de turisme (“Un turisme a qui sorprendre”).

Es comptarà amb la presència de Jordi de San Eugenio, expert en branding territorial. És a dir, en la construcció d’estratègies de marca per a territoris concrets. També amb Dani Sala, expert en comunicació i actualment treballant en una estratègia de posicionament pel Pallars Jussà. I amb tres experiències de cooperació territorial. Una que segur que ja coneixeu, “Vine al Pallars, viu el Jussà”; una de cerdana “Forfait sensacions La Cerdanya”, i una de la Garrotxa “Turisme Garrotxa”.

La voluntat d’aquest seminari és conèixer bones experiències que estan treballant, algunes amb molt èxit, per posicionar un territori i construir una estratègia de marca al voltant dels valors de cada indret.

gen.
27
dv.
Jornada sobre les novetats fiscals 2017 per a empreses @ Consell Comarcal de la Noguera
gen. 27 @ 10:00 AM – 1:00 PM

El GAL Noguera – Segrià Nord,que gestiona els ajuts Leader, ofereix una sessió formativa per a autònoms i societats sobre les novetats fiscals per al 2017 i quines són les despeses deduïbles i les no deduïbles.

La sessió es farà el divendres 27 de gener de 2017 de 10:00 a 13:00 h a la sala Maria Rúbies delConsell Comarcal de la Noguera. El ponent és el Sr. Joan R. Viaña, gerent de COMPSA, advocat i tècnic d’Hisenda en excedència.

Per assistir-hi cal inscriure-s’hi al correu electrònic: calonso@noguerasegrianord.cat.

febr.
22
dc.
Comerç Futur. Com controlar la gestió del meu comerç. @ Sala d’Actes de la Delegació del Govern a Lleida, carrer Lluis Companys, 1 -
febr. 22 @ 11:09 AM – 12:09 PM

Amb l’objectiu de facilitar-vos les eines necessàries per consolidar i fer créixer els vostres negocis, des del CCAM hem organitzat un Pla de jornades de treball anomenades “Comerç Futur”, que va començar el darrer trimestre del 2016 i continua per a l’any 2017.

Entre els mesos de gener i febrer tindran lloc arreu de Catalunya les jornades “Com controlar la gestió del meu comerç?” amb en Jordi Bacaria. Aquestes sessions tenen l’objectiu d’aprendre les finances bàsiques d’un negoci detallista (compte de resultats, balanç de situació i pla de tresoreria), entendre què és la rendibilitat i com s’aconsegueix i conèixer diferents indicadors que permeten auto-diagnosticar la marxa de l’empresa.

Formulari d’inscripció gratuïta clicant aquí.

– Més informació aquí

març
1
dc.
V Jornades de Turisme de Lleida @ Campus Cappont Lleida
març 1 @ 9:45 AM – 6:45 PM

PROGRAMA

Matí
9.30 – 10.00h Inauguració de la V Jornada de Turisme de la UdL
10.00 – 10.45h Impacte de l’e-WOM sobre les empreses i els consumidors
A càrrec del Dr. Antoni Serra, professor de Comercialització i Investigació
de Mercats a la Universitat de les Illes Balears
10.45 – 11.30h Nuevos modelos de alojamiento turístico. Sostenibilidad y tecnología
A càrrec del Sr. Ignasi Uñó, CEO i Co-fundador de Ecohostel Twentytú
11.30 – 12.00h Pausa cafè
12.00 – 12.45h Economía Colaborativa. Apartamentos con servicios de hotel
A càrrec del Sr. Javier González, responsable del departamento Guest Happiness Representative de BeMate.com
12.45 -13.30h Regulación disruptiva para un turismo disruptivo: Accountability-based models
A càrrec del Sr. Luis Falcón, CEO de InAtlas

Tarda
16.30 – 17.15h Periodismo y comunicación sobre tecnología en la industria de los viajes
A càrrec del Sr. Juan Daniel Muñoz, editor de Smart Travel News
17.15 – 18.00h Waynabox, un viatge 3.0. El paper de les xarxes socials en les noves formes de viatjar
A càrrec de la Sra. Natàlia Capdevila, Content & Social Media Manager de Waynabox
18.00 – 18.45h Neuroturismo: decisiones inconscientes y emociones
A càrrec del Dr. Enrique Bigné, catedràtic de Comercializació i Investigació de Mercats a la Universitat de València
18.45h Cloenda

març
15
dc.
3a convocatòria del programa Start DMC Tourism
març 15 @ 5:44 PM – abr. 2 @ 6:44 PM

Em plau informar-te que des de Turisme de la Generalitat impulsem la tercera edició del programa “Start-DMC Tourism”. Aquest projecte pretén estimular la creació i consolidació de DMC’s (Destination Management Companies) a Catalunya, és a dir empreses que coneguin bé el territori i que puguin dinamitzar-lo tot incrementant l’oferta de productes turístics experiencials i la seva comercialització.

Satisfets amb els resultats de les dues edicions anteriors, des de la Direcció General de Turisme i l’Agència Catalana de Turisme continuem donant suport a l’emprenedoria en la creació de producte turístic innovador i, enguany seran 12 les noves iniciatives que podran incorporar-se gratuïtament al programa.

Durant els 8 mesos que dura, les empreses seleccionades comptaran amb un tutor que els acompanyarà en el procés, seguiran un programa de formació pràctic per millorar la seva capacitat de gestió i obtindran diferents contactes que els podran orientar en la seva estratègia de creixement.

No dubtis a participar si:

•    Ets un emprenedor que has constituït la teva nova empresa en l’àmbit del disseny i la comercialització d’experiències turístiques singulars que posin en valor els recursos turístics del territori del nostre país
•    Vols reorientar la teva activitat cap a un entorn de gestió d’experiències turístiques innovadores
•    La teva empresa té cinc anys de vida com a màxim
•    Tens com a mínim una persona dedicada a temps complet al projecte

El termini d’inscripció està obert fins el proper 15 de març. Trobaràs tota la informació (objectius, requisits de participació, criteris de valoració, prestacions del programa, sol·licitud de participació i calendari) en el següent enllaç.

Per a qualsevol dubte o aclariment, no dubtis a consultar-nos a través del correu electrònic startdmctourism@gencat.cat

Prego facis difusió entre aquelles persones que consideris els pot interessar.

Cordialment,

Octavi Bono
Director general de Turisme
Departament d’Empresa i Coneixement
Generalitat de Catalunya

març
21
dt.
Jornada càlcul costos i punt d’equilibri per a empreses @ Consell Comarcal de la Noguera
març 21 @ 9:00 AM – 1:30 PM

El proper dia 21 de març a les 9:00 hi ha una jornada sobre calcul de costos, viabilitat de negocis i criteris a tenir en compte a l’hora d’avaluar la decisió de realitzar una inversió, dirigida a empreses i emprenedors del nostre territori.

Aquesta jornada pretén donar a conèixer informació sobre el punt d’equilibri i la seva importància estratègica, ja que per poder créixer i mantenir-se en contínua vida (que és el que pretenen també els ajuts Leader del DARP): “Saps quantes unitats del teu producte has de vendre o quant has de facturar als teus clients per, com a mínim, cobrir els teus costos? Quin és el valor en vendes que hem d’assolir per poder cobrir els nostres costos operatius?” El punt d’equilibri és una dada necessària, principalment, per a aquells negocis que estan en una etapa inicial o per a aquelles empreses que agreguen línies de productes nous a la seva cartera de productes. També és important per a aquelles empreses que, tot i que ja tenen un temps important de recorregut, no han desenvolupat un quadre d’indicadors per a avaluació i decisió gerencial.

La sessió serà impartida per dos professors de la universitat de Lleida.

Programa

9.00 h Inscripcions i lliurament de la documentació

9.05 h Presentació de la jornada Il·lma. Sra. Concepció Cañadell, presidenta del Consell Comarcal de la Noguera i del GAL Noguera Segrià Nord. Sr. Ildefons Mateu, cap de l’Oficina Comarcal de la Noguera del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació.

9.15h Equilibra el teu negoci – Viabilitat d’un projecte empresarial – Punt d’equilibri Sr. Jose Alonso Martínez, professor d’Economia de la UdL.

11.15 h Pausa

11.30 h Costos – Costos per a la presa de decisions – Decisions Make or Buy – Avaluació de les inversions Sr. Ramon Saladrigues, professor d’Economia de la UdL.

13.30 h Cloenda de la jornada Sr. Ildefons Mateu, cap de l’Oficina Comarcal de la Noguera del DARP

Confirmar assistència a rsabate@noguerasegrianord.cat fins al dia 20 de març